Öğretmenin
Çığlığı: GEÇİNEMİYORUZ!
Atalay
Girgin*
Öğretmenler “geçinemiyoruz” diyor. Sosyal medya üzerinden paylaştıkları yüz binler, hatta milyonlarca mesajla, günlerdir, haftalardır seslerini duyurmaya, dertlerini, sorunlarını anlatmaya çalışıyorlar.
Peki;
kime, kimlere seslerini duyurmaya, dertlerini anlatmaya çalışıyorlar? Ne yazık
ki nafile bir çaba olsa da… Bakmakla görevlendirilmiş ‘Bakan’a… Birer holdinge
dönüş(türül)en yandaş, yancı ve yanaşma ‘sendika’cıkların, her biri birer CEO
haline gelen ve maaşlarını bile açıklayamayan yöneticilerine… Daha ötesini
söyleyip yazarak, sağır odaların sağır sultanlarının, kulağı eşikte olan çemişlerini
uyandırmaya gerek var mı?
Geçinemeyenler Yalnızca Öğretmenler
Mi?
Elbette
toplumun alt gelir gruplarını cenderesine alan hayat pahalılığı, işsizlik ve
yoksulluk koşullarında geçinemeyenler yalnızca öğretmenler değil.
Başta işsizler olmak üzere… Asgari ücretin altında bir ücretle çalıştırılan ya da çalışmak zorunda bırakılan ve asgari ücretle çalışan işçiler de geçinemiyor. Keza yoksulluk ve açlık sınırının da altında bir maaşla yaşama tutunmaya çalışan milyonlarca Bağkur, SSK ve memur emeklisi de… Hatta açlık sınırının altında yaşayan köylüler de geçinemiyor. Öğretmenlerin, devlet okullarında çocuklarını okuttukları veliler ve ailelerinin çoğunluğu da…







