09 Kasım 2018

Öğretmenler ve Eğitimciler İçin Bir Dergi


Öğretmenler ve Eğitimciler İçin Bir Dergi



Eğitim alanında emekle sabırla yılları geride bırakan bir dergi var. Süreli yayınlanan dergilerden, ardında sermaye, medya kuruluşu olmadan yaşayan edebiyat dergilerinin bile sayısı iki elin parmaklarını geçmezken, bunlardan yoksun olduğu halde eğitim alanında yıllara meydan okuyan bir dergi… Eleştirel Pedagoji Dergisi.

Kaç öğretmen, kaç eğitimci varlığından haberdardır? Kaç öğretmen, kaç eğitimci Eleştirel Pedagoji Dergisini okumuştur ya da okumaktadır? Bilmiyorum.

Ancak şunu biliyorum ki sayıları bir milyona yaklaşan öğretmenlerin binde biri bile Eleştirel Pedagoji Dergisini düzenli okumamaktadır. Satın alanların sayısı ise bu orandan daha da azdır. Peki; neden?


Acaba bunun nedeni, bilinenin ve sanılanın aksine öğretmen camiasının okumayla arasının çok da iyi olmamasından mıdır? Yoksa sorup sorgulamayla, eleştirel düşünceyle fazlaca işinin olmaması mıdır?

Oysa bu dergi, eğitim alanında öğretmenler ve eğitimciler için, eleştirel düşünen eğitim bilimciler tarafından yayınlanan bir dergidir. Her sayısı soran sorgulayan, eleştirel düşüncenin imbiğinden süzülmüş yazılarla dolu bir dergi… Her öğretmenin özel olarak eğitim alanına, genel olaraksa dünyaya ilişkin düşünsel ufkunu genişletecek bir dergi…

Yıllara meydan okuyan bu derginin bu ay 59. Sayısı yayımlandı.

Eğer ilginizi çekerse, işte Eleştirel Pedagoji Dergisinin bu sayısında yer alan yazılar ve yazarlar…

Eğitim Gündemi: ZİYA SELÇUK EHVEN-İ ŞER Mİ?
Ünal Özmen
MEB’DEN MEDRESE, YÖK’TEN MİLİTAN BAŞKANLIK DEKLARASYONU
Adnan Gümüş
MARX’IN EĞİTİME DAİR GÖRÜŞLERİ: EĞİTİMİN ÜRETİMLE BİRLEŞTİRİLMESİ
Murat Kaymak
TÜRKİYE’DE SİYASAL DÖNÜŞÜM VE ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ÜZERİNE ETKİLERİ: LGS+ÇEMBER SİSTEMİ
Nejla Doğan
Söyleşi: HENRY GIROUX: KARANLIK ZAMANLARDA ELEŞTİREL PEDAGOJİYE OLAN İHTİYAÇ
Söyleşi: 
Jose Maria Barroso Tristan
YİTİRİLENLERLE YİTİP GİDEN AKADEMİ:
PROF.DR. CEVAT GERAY’IN ANISINA
Nevzat Samet Baykal
TEKNOLOJİNİN POLİTİK YANSIMALARI
Yıldıray Aydın
GÜNDELİK YAŞAMDA VE GÜNDELİK YAŞAMIN BİR PARÇASI OLARAK DERSLİKLERDE ÜRETİLEN BİLİM
Muharrem Demirdiş
MEB’İN FELSEFE DERS KİTAPLARI FELSEFİ Mİ?
Atalay Girgin
VIII. ULUSLARARASI ELEŞTİREL EĞİTİM KONFERANSI’NDAN İZLENİMLER
Derya Ünlü
“ÖTEKİ” ERGENLERDE DEĞER ÖZERKLİĞİ VE İLİŞKİSEL BENLİK
Hüner Aydın
Eğitim Tarihinden: MUALLİMİN-İ İSLAMİYE CEMİYETİ
İsmail Aydın
Sözlük: KÜLTÜREL SERMAYE
Fevziye Sayılan


Hiç yorum yok: